Thursday, October 4, 2012

Surat 21


Assalamualaikum..:)
21 muda lagi kankan?..ini bukan soalan yg ditujukan kerana aku takut tua ke mende..mksud aku muda lagi kan nk pk kawin kawin ni?hailaa..-_-

Balik kampong raya hari tu…
“Ct dah ada calon ke?”
“haha..xda..x reti la..”.jawapan mcm nk penampor je kan.aku x tau nk jawab ape time tu.tapi mmg betul pon, aku mana reti nak smpai ada keadaan nk bercalon2 bagai ni.kawan?adalah..kawan je la.tego nye xde la selalu..ada kawan pun dah ada calon lain..kalau ada kawan pun, kawan tu mmg kawan je la ngan aku…kalau ada kawan pun.sembang maya galak, jumpa tepi jalan mcm pontianak kat sebelah je lalu.malu ke seram ke tah laa..habis tu mcm mana nak ada calon??

Lepas tu, g melawat sekolah lama(MRSM KULIM)

Cikgu lelaki pertama:
“Kamu dah ada boyfriend?”
Erk? Bf?..x pernah sepnjang 21 tahun hidup istilah tu ada.. "this is my bf, couple, TTM yada yada…”
“xdak , cikgu”.muka selamba
“kamu rugi….kamu kena cari bf start dari sekrang..ramai senior2 kamu dtg kat saya suruh saya cari utk dia..tu la tak mau cari awal2..time belajaq kolej ni la nk kena cari..time sekolah dulu..tu mmg la cikgu marah..”
Cikgu tu buat muka x senang kat aku..sebab aku xde bf(?)..
“ish…kamu nie kena cari…”

Tension rise up.

“saya percaya pada takdir Allah ,cikgu”
Ye, sekali lagi jawapan aku mmg tahap ape tah..aku mmg da tetap da kepala otak aku..kat mana2 aku p..p mktab, p u, p kedai makan,p balik umah ke,aku selalu pegang nie.. “aku percaya dengan pertemuan yg  Allah aturkan..x kesah la macam mana sekali pun”..
Cikgu tu mcm terdiam sket.rasa mcm melebih cikgu pulak.tapi..tapi..mmg itu yg aku pk pun..tapi beliau smbung jugak..suruh cari..

Lepas tu cikgu perempuan:
“Kamu dah ada?”
Geleng.
“kamu sekarang kena start cari tau.Siti(nama anak cikgu) dah kerja sekarang susah nk cari…”.btw, anak cikgu tu dktor.tapi cara cikgu nie motherly laa..ye la mak kan..die pegang belakang aku smbil ckp benda nie.

Oh, pressure gile time tu.>.<

Cari?? MACAM MANA NAK CARI??

Pastu plus plus kawan sebatch yg tunang la kawen la merisik la..ada stu hari tu penuh gmba orang kawen satu home tu.happy for them.pressure to me.Tmbahan, sebab aku perempuan.kalau aku laki takpe..aku boleh cari rezeki bebanyak, travel sana sini cari pengalaman,laki x susah..perempuan x memilih sgt even kau da over 30..perempuan kalau x..orang akn ckp pok pek..ni baru 21 pun org dah tnye mcm aku dah kawen tnya bila nk dpt anak..inikan pula nnti2 bila da habis belajar da kerja.




Sebenarnya aku xdela pressure gile tahap orang kena bipolar disease..Cuma aku terpk ada betul pun ape yg disarankan..take note: mereka x sarankan kawin tau.mereka sarankan cari calon..because after belajar baru kawen..nak kawen sekrang sure le mak pak x kasi..kalau aku sendiri sendiri sendiri aku berangan khitbah is ok kot…tapi tu jauh lagi teman nok ceghitanyee..sebab 1st step aku pun ta lepas.."ye,ye, aku rase comel eja 'ta' instead of 'tak'..bljar dr sape tah"





Kalau aku tnya akak2 kat mesir sure pasti jawpan diorang bait muslim.tu pun masalah gak..masalah aku mmg x suke letak gmba kat borang tu.huduh kot gmba passport..blerghh!!haha..kidding just.
Aku pun ade gak laa..aku mcm nak ada seseorang yg kita boleh kata dia tu calon kita.x semestinya dia BF kita,kawan seminggu sekali tego ke, sebulan sekali ke kan.cuma.bila org tnya da ada calon ke x..boleh la taun depan aku balik aku jawab aku ada..




Dengan ini aku isytiharkan.. by umo 23 aku kena ada calon.aku kasi diri aku 2 tahun 2 bulan cari…ceh, mcm novel hlovate lak..mksudnya 4/12/14..tah hidup tah tak lagi time tu..sebok pk nk calon..pk mati tak..haihla..



But still…..aku tak tahu macamana mana nak cari..jungmal mullaso..=|

Tapi....
And my head told my heart,“Let love grow”But my heart told my head“This time, no..”

Im gonna seek of Allah’s love first..then I will find him..:) in sha ALLAH..:)




p/s: post nie rase cm annually post sebab da lame lame lame gile kot ta update kan kan?Malas.

0 comments: