Saturday, January 9, 2010

I Love Children!!!!

Dengan Nama Allah Ynag Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Hmm....kan aku penah post quote psal yang aku ske kanak2 dan orang2 tua kat sni...so skunk aku nak cter pasal kanak2...hehe..i like kanak2...they r so cute...tambah2 budak2 kat sini...comey-comey blako...(haha..sebenarnya aku lepas bce pasal embryology..tension tak masuk pe..ak release dengan buat blog nie jap...)...sakit pale..malam kang aku sambung...sebenarnya..best gak study nie...ada buku nota..pensel..buku rujukan...(oppps,menjadi budak skema sebentar)...hak3.

Ok berbalik pd cter aku nie...senanya xde pe sgt...Cuma nk kongsi cter pe yang aku nmpak..pe yg aku pk bila aku nampak..aku nie jenis yang bila tgk something yg blaku kat depan aku ,ak akn berfikir...n so many things happened that involved me menjadikan aku bila tgk sesuatu perkara tu berlaku,aku tgk dari sudut pandangan yang lain...other words dlm jangka masa panjang n mendalam...

Cerita 1...
Time aku g klinik...while tunggu turn yang memang lama nk gler...ada sepasang suami isteri n 2 orang ank diorang...comey tak yah cakap la...seorang laki..n seorang perempuan...anak perempuan duduk atas riba mak nyer..anak lelaki dudk atas riba ayah nyer..n diorang berhadapan...ayah dia tengah ajar anak2 dia..warna2 dalam bahasa inggeris...bila ayah dia cakap ‘blue’..so anak dia kena cari objek pe yang kat dalam klinik kaler biru..bila anak dia tunjuk betul..budak tu gelak...n ada kaler hitam kowt...dye tak dapat cari...dye gelak jugak...ayah dia selang seli la tanya..mula tnya si boy then si girl...pastu...da abis sesi bewarna..ayah dia tnya pasal anggota2 badan..still in English...bila salah dye gelak...ada satu masa ayah dia cakap ‘nose’ dye tunjuk mulut kowt kalau tak silap...pastu kan salah...dye cam malu la...dia sembunyi muka dia kat ayah dia....then ada satu yg ayah dia ajar..memang menyentuh hati aku la...ayah dia tanya pasal surah...pastu anak dia baca..walaupun tak lancar..tak merdu...tapi wah!!...sungguh trsentuh..mungkin tu sebab bahasa diorang kan...tapi kecik2 da ajar..kira okla kan...daripada duk ajar anak..jangan lupa lirik lagu yang melalaikan...ish2...
Caption :sweet kan??

Cerita 2..
Semalam(6.1.2010)...aku sje je nk bukak tingkap bilik tirah ruduan..tingkap bilik aku pe yang Nampak..
Btw..inilah tingkap bilik aku...bpe banyak cahaya sangat bley masuk...huhu...

.besar tangan aku jer..ni r nasib bilik 1..huhu...bilik je besar tingkap kecik jek..haha...aku telah berkenalan dengan dengan 2 orang budak..sama gak...1 laki 1 perempuan...tengah main masak2 kat rooftop diorang..adik beradik lagi la kowt...(huhu..aku tak tau nape ak selalu terjumpa dgn psangan budak2 kecil)...then aku tangkap gambar diorang dengan tirah ruduan...Pastu tirah jerit la...’isma eh’...dia tak dengar..pastu ak jerit lak...’isma ekh’(ceh,lain sket je ejaannya)..Yang laki tu jawab la.’Abdurrahman’...then aku tnya lagi yang perempuan tu..Abdurrahman tu jawab...’Salsabil’...amboi,nama macam dalam lagu...pdhal kelmarin dulu aku baru pk nk bubuh nma anak ak Salsabil...Mula2 aku nak bubuh nama Isabella..Ezza marah aku cakap takde makna ..tu aku tukar la Salsabil...sbb mcm lebih kurang jer...haha...

Caption : masak pe tu???

View : hmmm..berbeza kan??...apa yang berbeza...apa kanak2 kat Cerita 1 satu buat dan cuba bandingkan dengan apa yang kanak2 di cerita 2 buat...Kalau kita tengok je gambar nie..tanpa ambil kira apa yang diorang buat pada masa2 lain..rasa2nya yang mana akn mempunyai masa depan yang baik..memanfaatkan masa yang terluang....Fikir-fikirkan...



Ganbar2 lain...




Ak ngan Bell on the way kat lorong nak g imarah ak tu..nmpak budak nie duduk atas kereta kuda...dia duk sorang2 bertinggung..buat pe tah...kuda dia tu cantik...ak tangkap r gambar kuda dia tu...hehe..ak memang ske tangkap gambar binatang...hehe..da comey..pah ak tangkap tu..ak blah le dr situ..nk buat pe lagi kan...then tak lama pastu..budak nie panggil aku ngan bila...Bila da jalan jauh da...ak pun kaleh blakang...rupa2nya budak tadi nak tangkap gamabar...then aku layan je la...yang tak tahannya..siap bergaya lagi..hak2...ok...so,inilah hasilnya..



Budak nie ak jumpa kat tauhid,qamiah....comey2...=)..(^_^)...

0 comments: