Friday, January 14, 2011

JALIL yang JAHIL..



manusia ada kesedaran.bila sampai masa nya dia akan sedar.aku?aku baru sedar kenkdang tajuk entry x de kena mngena secara langsung dengan cerita..

maka aku letak dalam bakul konklusinya aku saja nk tarik orang baca apa aku tulis..*itupun kalau tajuk itu cukup untuk menarik perhatian*..

tapi aku x kesah..kalau kau x baca...ada lagi yang lain baca..siapa dia? ak pun tak tahu...aku cuma mmpu cakap terimakasih..

Facebook nak tutup dah??ha-ha-ha..bole atau tidak anda percaya bulat-bulat*atau bentuk apa sahaja anda suka*..yang FB akn benar2 ditutup..secara jujur ak x brpa nk percaya...tapi bila Mark tak tau nk sebut tu sendiri yang bg ulasan..ak di persimpangan..mungkin ya atau tidak??.

sekali lagi...aku x kesah!..ha-ha-...nanti orang atasan letak aku dalam -golongan-x-ambil-peduli..
diameter mata ini bertambah bila melihat komen di FB tentang isu ini,,

"kalau FB tutup...sebahagian dari hidup aku akn die with it"...

penting sungguh FB nie untuk kita,kan??..x dinafikan mmg benar..x siapa pun menafikan..masakan tidak...bangun pagi bukak lptop terus click butang facebook yng da terletak kat toolbar*sebaris dengan butang most visited*..

aku malas nk ulas pnjng psal FB tutup...nk tutup,tutuplah...aku bukak benda lain..byk lagi...nk bukak, bukak lah...layan game lagi bagus dari update status sebab nk orang2 like atau komen....

bagi aku benda yg bawak byk kemudaratan letak tepi...sekali lagi aku tekankan!ak x percaya FB akan tutup...15 march ya??hahaha...tak pun bila 15 march nnti,Mark tu cakap..akan dilanjutkan masa..ke satu tarikh lain..lepas tu senyap..orang akn terus dengan rutin hrian mereka...oh! ckp pasal march..ak tunggu filem NURKASIH keluar...
nk lihat kesudahan drama Melayu yang mendapat tempat di hati, jiwa segenap masyarakat....

Cakap pasal FB...ak nk bercerita mengenai seseorang atau semahkluk yang bernama wanita..
semua wanita itu cantik....aku yang bernama ,"perempuan"..bila tgk gmbar yg diupload x hengat kat FB pun boleh ckp,"cantiknya dia..."..apatah lagi lelaki2 yang bermata di luar sana....haiiii...dah orang nk tayang...kita tgklah!...*patutnya ayat ni dibaca secara sindiran bukan main2*...

tapi pernah fikir x korang yang apa yg ibu bapa mereka yg ala2 pelakon dalam arena FBWOOD ini rasa??..ak rasa sebahagian ibubapa mereka x tahu anak mereka da jadi model terkenal di FBWOOD...*tepukan gemuruh*..kalau mereka tahu, bagaimana? kejar keliling rumah dengan hanger??

dan kalau ak nk bg arah entry ini bertujuan...maka aku kaitkan dengan point2 awal aku...kalau fb tutup..gmbar2 yg dah diupload dah disimpan elok data..apa kesudahannya?....lari g delete semua gmbar??

aku baru singgah minum kopi kat satu blog nie..menghidangkan 'lauk' mengenai seorang ibu menjawab bila ditanya,"apa perasan bila nmpak anak pkai bikini ,x rasa pape ke"...ibu ini kepada seorang pelakon yg terkenal*x perlulah aku suap bgtau spe dia..cari sendiri itupun kalau rajin*

jawapan ibunya: "Kalau di Bali,tak kisahlah..tetapi kalau di Malaysia memang tak bagi pakai.Kami pun selalu mandi manda di sini (Malaysia) tetapi *nama* pakai baju T dan seluar panjang,Kami sekaluarga selalu pergi ke luar negara melancong dan bercuti seperti di Phuket,Thailand sebelum ini,*nama* pakai pakaian yang sama (Berbikini) tetapi tak masuk surat khabar pun sebab kami tak memuat naik gambar tersebut."

aku setuju! jawapan ini JAHIL!!


hah!bagaimana kalau ibu bapa model FBWOOD jawap mcmni...

"kat dalam fb xpa...orang x nampak face to face...kat luar dia pkai tudung..baju lengan pnjang semua"

aduhhhh!!!!!!parah....sedih,kelakar pun ada..ak suka pda benda yang kelakar..dan aku mesti gelak..tapi kelakar ini kelakar yg x boleh digelak..

dulu...abang ak yg dulu katanya pernah bersemuka dengan ibu pelakon ini secara bersemuka..abang aku kata , ibu dia cakap *nama* seorang yang baik hati..selalu tolong keluarga..pentingkan keluarga..maka hati aku jadi sejuk..sebab ak x suka terus pndang negatif pada seseorang..ni tmbah2 pula ibu dia sendiri yang cakap..jadi mgkn orang luar saja nk jatuhkan dia..

tapi ada orang lain berkata,"kalau mak dia pown mcmtu..mmglah puji anak dia"

no wonderlah!..!!.

zaman sekarang......zaman di akhir zaman...khiamat itu pasti datang..hidayah bukan untuk ditunggu..tapi perlu dicari..

at the end saya nk pohon maaf kepada sesiapa yg bernama jalil..*biasalah tajuk entry aku kan*

aku mau berkongsi link...sangat bermanfaat...sangat baik..ak memuji penulisannya..membuka mata aku yg sudah tersedia besar ini..ak mohon para reader,tolong baca..

WHAT IF...

Allah hua'lam



p/s: menunggu adamnya mengisi ruang hati..


0 comments: