Tuesday, June 14, 2011

Bila Ana Aishah akan kahwin??




Tajuk kontroversi betol..ahahah..bajet LISA SURIHANI r,semua org nk tau kau nk kawin bila??..apa kata kita baca dulu..nie aku just share...bila aku akn kahwin...

100611

7.30++ pm

Lepas solat maghrib,time bersalam2..


Kitorang ahli bait after solat jemaah,akan salam semua dan akan cakap bittaufiq wannajah dan..err..err...wannikah se ka li.dan x salahkan doa mendoakan..;)

Aku: aku rasa aku kahwin lambat lagi kowt...*muke sedih+serius*

Ezza: bila??

Aku: after houseman..

Ezza: iye??*mata terbeliak sket*.bukan ke ko yg gatal...

Aku: kambing!...ahha..xdela serius nie..

YEAH, SARCASTIC...but im okay with that..

Heaves yes, mungkin...benda kat atas akn betul2 jadi..atau akn lmbat lagii..sedih x??..xpe biar aku jawab,”sedihhhhhhhhhhhh, cikgu”...but I really believe in JODOH.apa yg buat aku berkata2 seprti ini adalah kerana aku harus buktikan kat mummy and daddy I*hahaha..chewahh!* yg aku kena habis study dulu..nnti depa kata kat cheq,”amboi, gatai nk menikah,belajaq tak habih lagii”..

Memang diorang x ckp macam tu directly, sebab aku x penah nk berani tnya kat mak aku especially, “mak, bila cheq bole kawen??”.balik bilik muke merahh...ahaha..kena tmpaq..jk!.sebab aku x BERANI...but sebagai seorang anak, aku mesti dapat rasa apa yang parents aku dahulukan....to say in briefly ,mcm kelebihan jodoh awal,mngelak zina etc etc..aku bukan nk ckp pasal tu..tapi aku dahulukan apa yg parents aku nak...ya, mmg semua tu betul dan baik..but how kalau your parents tak, bagi?x jadi jugak kan?lainlah, kalau parents bagi, calon da ada, korang je x nak..tu kes lain la..AND hati aku akn lebih senang kalau nk bg kejayaan kat parents aku lu, plus im the only girl in the house selain mama.,so susah oo nk lepaskan anak perempuan sorang....at least habis 6 tahun..4 tahun lagi..hope in just blinking of eyes.

Plus, aku mmg xde sape2 pun..i MEAN someone yg mcm oh, xpe..after aku study..aku CONFIRM kawen ngan dia..so nothing to be rush..n single always the smartest choice*eh,iklan ape nie ha?*so...kire2 cm lambat lagi...so, aku ley la prepare pape yg patut..ye x??nie kalau tnya sekarang nk kahwin x??jawab nak..tapi gatai ja lebih..jkjkjk! so nk kawen its better la sgt,aku, kau dan semua ada preparation yg superb lahiriah mahupun rohaniah..nk cntik2 , comey2 , masak semua bnda (erkk?)..baru la laki*maksud aku, suami* sayang...

wei,ko ada mana hah??

But how la kalau MIRACLE..yeah,miracle..datang tetibe..mak aku kasi green light secara hmm..ti ba ti ba..dan tetibe je mmg JODOH aku sampai dari mana2 tah time aku belajar nie..atau lebih tepat that MAN yg sendiri yakinkan my parents which is aku rase cm,”hmm, ade ke??”aku terima ja.tapi orang tu kena faham..aku x perfect sgt..n yeah,nobody perfect..and will never be perfect..but yelah..aku mgkn ada kekurangannya yg byk..yg sedang aku nk atasi sekarang..kawen bukan senang oo..

CONCLUSIONS: I need to focus now on my study..kawen2 kita crita 4 tahun lagi...*even aku dok post link kawen la, sajak utk bakal adam la..*kalau mama aku de fb, da lama kena sound,*deactivate terus aku!*ahhaha..tu semua mgkn preparation jugak laa..but preparation kot mana pun aku tak tau la..ahahah.Insha ALLAH semua sempat kahwin...

p/s: beberapa hari yg lepas, kawan sekolah rendah aku da buat group utk gather kitorg semua yg 8 tahun x contact...lama x??..well, and one of us,akan getting married this September...see, how fast??..eh,jap..jap..ape sebab group tu dicreate ,ah??nk bgitau aku semua org da boleh kawen dan aku x boleh kawin lagi..mcm tu???*emo jap*hahah..jk!tgkla kan..dia kawan aku, kitorang sekolah sama,but then amek haluan masing2, n now ,aku tau dia da nak kawen..itulah JODOH..*sebenarnya aku pun x phm definisi Jodoh nie jelas atau x*...Hey, what JODOH is huh??hmm..JODOH tu mcm MATI..kite semua akn MATI..tapi x tau bile..jadi kite semua ada JODOH tapi x tau bile akn bertemu,apa akan jadi, bla..bla.....hurm,begitukah??

tadi tetibe je kepala otak aku yg sentiasa berpk nie pop up with new phrase*mgkn jugak da pernah dengar..but for me this is the first time.

“Setiap Jodoh adalah Pertemuan..tapi bukan semua PERTEMUAN adalah JODOH”

-kadangkala manusia sudah bertemu..dan apa yg mereka perlukan ialah JODOH dari ALLAH-

korang bile???selain zubir dan husna..ahahhahah

2 comments:

ana said...

wah..same la..2-3 hr ni ad kwn sklh rendah create group..7 thn lost contact..hehhe..

Aishafarhana Radzi said...

ish samelah kita...wah2, ada jodoh kita nie..HAHAHAHHAHA