Wednesday, March 24, 2010

Dialog Rekaan 2 (PERCAYA)

Di kelas
A terpandang rakan di sebelahnya sedang mencari2 nama seseorang di ‘contact list’ nya...dan dalam banyak2 nama...satu nama membuat hatinya tersentap..A tunduk sehingga orang hadapannya pun tak dapat melihat riak wajahnya...

Keesokannya :
C : kenapa awak nak jumpa saya??
A : semalam..saya nmpak No.telefon awak dalam hp kawan perempuan saya....
C rasa bersalah..dia bersedia jika A mahu memarahinya...dengan wajah menduga C bertanya..
C : habistu awak nak buat ape??awak nak marah saya??
A: x..saya tak marah..buat pe saya nak marah...??Lagipun no. Tu awak yang bagi kan???
C mengerut dahi..aik???...
C: aah..saya yang bagi...saya letak kat FB..
A ;...hmmm..saya percaya awak..kalau AWAK yang bagi,xpela..I believe because its you...(dengan wajah tersenyum)

Point : kejujuran dan keprcayaan itu penting...

Scene : nie dalam klas histology...cikgu tak masuk lagi..ada la kawan kat seblah ni dok main hp..ana nmpak dia tgah cari nama kawan dia kat contact list tu..tapi seriously ana tak nmpak nama sesape pun ...sengaja je reka.wawawawawawa... n word..” i believe because its you’ tu...quote dlm Sassy Girl...

4 comments:

.traCtus.soLitaris. said...

aku sayang post nie!..sebijik kisah aku!...

nuraiman imam supaat said...

terbaik la sit~
ko ptot wat novel teros~ ^_~ huhu

Aishafarhana Radzi said...

wakakaka....(gelap jap)
@ sha : ye ae?...tatau pown...senanya ada satu dialog antara ak ngan ko...yg bole dikomersialkan jugak...cume kena alter sket..
@ aiman : oh,dulu penah try...tapi skunk da resigh kot...retired da...kah2...mngarot je lebih nie..wat keje ske2..

Aishafarhana Radzi said...

wakakaka....(gelap jap)
@ sha : ye ae?...tatau pown...senanya ada satu dialog antara ak ngan ko...yg bole dikomersialkan jugak...cume kena alter sket..
@ aiman : oh,dulu penah try...tapi skunk da resigh kot...retired da...kah2...mngarot je lebih nie..wat keje ske2..