Thursday, June 24, 2010

awak tak mampu tunggu saya..

Dengan Nama Allah Yang Maha pemurah lagi Maha Penyayang


Semalam(23.6.2010)...sedang ak syiok2...mengaler cell yang tah paper..sampai ezza komen karyotype ak cam pacat(ader ak kesahh??)..ak mendapat satu msg..oh!mama rupanya...

Eden ingat mama nk tnya pasal ‘Hows ur exam tadi??”...or “ Bole jawab ke x”...tapi rupanya..aku menerima berita yg tak disangka2..mesej nyer:

“kak kucing itam mati kena langgak(langgar) depan umah kita..ma,abg,abah sedih kak’

#mama really spells her words like how she pronounce it...

tengok aku nangis..ayu x??...silap ahh..


patutnya camnii..

Baru betullll!!!!!!

Tahukah kamu saya disini lagi bertambah sedihnya...i don’t even have a chance to see her,to hug her..to kiss her...or at least to pamper her...weii sedih weii..nmpaknya awak tak boleh tunggu saya..<----this referring to TUNGGU SAYA BOLEH post

Pada bulan Mei..Nino hilang 2 kali,,,1st time hilang tu..paling lame ah..sebab org da amek bela...bijak kan??..balik2 je..sesedap je ader loceng kat leher dia...pastu nasib baik..aku kira kita ada jodoh lagi...awak balik..ke rumah juga..di akhir bulan 5 tu awak hilang sekali lagi...tapi nasib baik..awak balik juga,,,awak hilang 2 kali..sebelum awak hilang untuk selama-lamanya...

Then i asked more:

“betul ke ma??(never expect this ok??)..tanam kat mana??”

Because when i recall back..our last kittens ,we used to bury at the back of our previous house(before moving to where we live right now) because theres space which about half of tennis court of width...

U know what?? mama replied:

“ dia da ada kat surau..dia dalam sorga(syurga) skrang nie’..

Then my eyes seems bluring..bluring je la...tak nangis pown...yeah..mungkin kiter takde jodohkan awak...antara awak ngan Miya..awak saya akui lagi comel...tapi awak yang pergi dulu..Miya must be sad right now,,then when I asked mama..

‘kucing putih macamana??”(i guess mama also didn’t sure of their both names)..so i use word,’kucing putih’

“dia tengah dok tidok”..

And when aku cter benda nie kat Ezza....

Ezza gelak..then she said..”dia nak sembunyikan kesedihan dia tu”..shes referring to kucing putih yg tidok tu...

Miya mesti sunyi kan??xde kawan nk main dah...xde kawan nak gadoh..love to see them(just in my imagination when mama told they are always cuddling together,fighting..kucing pun ader perasaan tau..Cuma perasaan tu bukan berdasarkan akal fikiran..sebab haiwan x dikurniakan akal..Cuma dia ada rasa untuk sedih..untuk sunyi for some reasons yg blaku dalam hidupnya...kalau tak, xdela kucing blakang umah aku tu cako kalau ak kacau ank dia...its a feeling that cant be interpret juz a kinda responsible and its automatically..we may say that there are sad for no reason because they even cant think bout reason why they are sad..but they still know that...today will never be the same like before....WAH2!!aku da jadi jurucakap kucing nie...

Aku tujukan lagu nie kepada kucingku...Nino...for you my dear...


'Kau pergi jua
Setelah cinta ku kini membara
Belum sempat kucurahkan kasihku
Kau pergi tak kembali..'

p/s:sakit perut yg melampau tapi masih mampu ketak ketuk disini...

0 comments: