Saturday, June 5, 2010

Yang Terindah...

Dengan Nama Allah Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

" Mungkin dia bg kau cinta la kan...tapi Maya bg aku..jiwa..kasih..dunia..akhirat.."
-adam episod 9-

Pergggghh!!!!!!care dia mengungkapkan kata2 tu..sangat menyentap jiwa...kuang2...padan MUKA DANI.. saya sgt suke dialog di atas

Ok! Its finished! .....hmmm....da abis tgk adamaya...seperti biasA saya ske buat ulasan..

Habiskan dlm masa 4 hari..tapi sepatutnya 3 hari je..xyahla nk panjangkan cerita..ak dari episode awal sampai habis ak tak nangis langsung..cume ader yg tersentap je..cume part, or scene last adam, maya n anak diorng tu buat ak tersentuh..nangis..I THOUGHT THAT I WONT CRY,OK!nk ckp cter MELAYU..sgtla kurang yg buat ak nangis..ader satu je cerita yg buat ak nangis..cter tu ak ta ingat tajuk pe, tapi..azean idrawaty berlakon ngan ank lelaki dia..,ape nama Bendi?benji..haa..Benji tu cacat..tak diterima langsung oleh mak dia..sedih gler cter tu weii..cter tu, paling kurang pown 7 tahun lepas..lama da..

a few days ago...text my mom..
'Mama..mama tgk adamaya tak?'

Mama replied...

'adamaya best giler'

best tang mana pown tak taula....

Tapi xdela aku nk mintak Mama yg carikan jodoh untuk aku(yelah kan, mood adamaya)..ak x kesa la skrang..mls dowh nk pk..

Apa penarik cerita nie?

Adam ke??yg orang ckp hensem tu....haa..mmg hensem pown..xdinafikan lagi...x yah jeles2..ok! sekarang semua org..girl especially, mesti berangan nk suami cam ADAM kan??...at 1st round ak tgk..sampai episode 8....tau la kan episode tu, adala kemuncak di mana mereka berbaik...comey2..sweet2..haha..time 2 aku pk..’aku akn lebih berbangga dengan watak Sein nie,kalau dia dapat bahagiakan lagi rumah tangga dia yg sebenar’...yelah, risikonya amek pelakon lelaki yg da kahwin nie tinggi..mungkin ak nie pk byk..tapi..betoila kan...

Amani penyeri cerita....

Aku dari awal2..sejak diorang ada ank...dlm cerita tu...ak rse Amani tu la pengukuh, atau penguat hubungan diorang...ditambah plak ngan keletah n kecomelan tahap sustagen..spe yg tak tertarik ngan dia...huh! spe tak nk ank comey mcm tu...huhu...sangat comella..suare dia sgt best..even kenkadang da buat diorang gaduh..fuh! bile je adam dtg..protect dia..haaa...i mean cara dia tu...seorang bapa yg mmg betui bapa la..Sein pun da ank jugak kan..dlm real life dia..so maybe ader la gak dia aplikasikan ke dalam cter tu...sekarang ak rse ..kalau ak diberi peluang berlakon,ak nk jadi ank diorang la,,,hahaha




gambar lisa n mia sara di lokasi..

Dani..ader ke org cam tu??

Ada la kowt..kalau takde,takkan org nk buat cter kan??...adoyai..semak la kau!...dok kacau umah tangga org..menghasut...time dia marah n pukul Amani tu, kalau ak jadi Maya..nmpak ank aku kena pukul camtu..aku jerit kuat lagi(marah!)Maya hmpas kerusi..aku hempas meja..xde dah B ke ..W ke....ak bole bygkan kalau Maya kahwin ngan Dani..n Amani bawah jagaan Maya..abisla Amani tu..”B..I janji B..I akn berubah..mgkin cara I dengan cara Adam tak sama nk ajar Amani..tapi matlamat sama”...huh!janji yg same sekali tak bole dipercayai...jgnla mudah percaya....yg tak tahan tu lagi..dia pun dah berbini n ada ank-ank...

X berapa nk betulnya bila.....

Cara Adam tu la..yelah mmg la dia ensem..tapi xdela semua benda dia buat ak nk angguk je..cara Adam menangani kecurangan Maya..ak mmg time Maya da mule nk terime Dani balik tu..ak geram gler...da 5 tahun kahwin wei..da cukup da..ye mmg aku geram kat Maya..tapi at the same time, Adam pown seems mendiamkan diri..even dia ada tunjuk yg dia tak suka n dia ader gak menyatakan pada Maya..tapi yg ak tak tahan..bila dia nmpak sendiri kecurangan tu depan mata dia..tapi bila balik rumah..dia bole buat biasa lagi...n satu lagi..bila time semayang Subuh...Adam asek semayang sorang je..dia tak gerak Maya sekali ke?..bukan ke bila da suami isteri nie..jemaah tu lebih baik...tak kan..tiap2 hari datang bulan,ye tak?>?sebenarnya, kamu sebagai seorang suami..perlu membimbing,,dan menggunakan kuasa kamu sebagai suami...dengan bijak....kerana dosa yg isteri kamu lakukan..bukan siapa2 yg tanggung..kamu juga..

saya bg 6/10..haha...walau adam hensem..maya comel...amani cute...6 je saye bg....senanya..ada lagi pendpat yg saya nk cerita kat sini..tapi I guess..kang jd panjang la plak..so kalau org tnya , baru saya jawab..yg kat atas nie hanya sebahgian je.....

p/s: sngat enjoy tgk diorang buat salah for every episode...huh!bukan sng ye jd pelakon...

Lagu nie sangat layannnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!


3 comments:

Aishafarhana Radzi said...

lupe nk bgtau,,gambar tersebut sumber dari rotikaya.com

Aishafarhana Radzi said...

sangat suke..lagu nie n vdeo nyer sekaliiiiiiiiiiiii....

Aishafarhana Radzi said...

so sweet at 3.08-3.20..i likeee..