Monday, June 7, 2010

Fall In Love with You..evevryday

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


perbualan:
A: apa yang patut ada dalam sesuatu hubungan itu supaya sentiasa bahagia??


AF: Jatuh cinta dengannya setiap hari....bolehkah??

AF memandang wajah A
A teragak2 untuk menjawab..wajahnya mula berkerut...


A: jatuh cinta setiap hari??...


AF: aah..setiap hari..setiap kali awak nmpak dia..selepas walaupun untuk jangka masa yg sekejap awak tidak melihat dia..awak nmpak dia berjalan..awak nmpak dia ketawa...setiap kali awak melihatnya..seperti kali pertama awak memandangnya..(senyum)..


A: itu suatu perkara yg mustahil...err..saya...tak rasa yang saya boleh jatuh cinta setiap hari dengan dia....


AF: bagus...awak mmg seorang yg bagus..

A:( berkerut lagi)...err?kenapa?

AF: awak jujur dengan diri awak...saya juga tahu bukan senang untuk jatuh cinta setiap hari..pada org yg sama..adakah itu kerja gila...??dan jika kita menyatakan 'saya jatuh cinta kepada awak' setiap hari kepada org yg kita cinta..bolehkah dia menerima sepenuh hati ,merasakan seprti apa yg kita rasa..dan paling penting dia tahu tak yang kita benar2 memaksudkannya..??


A: ohh...


AF:awak tahu apa yang menguatkan sesebuah hubungan itu??

A: kasih sayang...komitmen...err,,,,,hah!..oh, saya tidak tahu...


AF: apa yang menguatkan sesuatu hubungan itu adalah dugaan..ia datang bersama risiko..kadang2 risiko itu menampakkan mereka harus berpisah..

A: kalau mcm tu..bagaimana dugaan boleh menguatkan mereka?


AF:pernah dengar..2 org sahabat bergaduh tapi menjadi sahabat baik selepas pertengkaran dan pergaduhan??


A: emm! byk..malah ia terjadi kepada saya juga...


AF:begitulah...sesuatu hubungan tidak akan lekang dengan dugaan..itu yang menguatkan mereka...awak juga tidak akan selalu bahagia dalam hubungan awak....jika ya, bila sesuatu yang besar menimpa...awak tidak bersedia dan ia akan membuat awak sangat sedih..dugaan itu satu KEPERLUAN..dan jika awak tidak mahu DUGAAN...jatuh cinta dengannya setiap hari lah...


A: saya faham!..


AF:jangan bergurau...saya tahu ia susah untuk difahami...tapi tak mengapa..awak akan faham juga..kerana sebaik pelajaran adalah pengalaman..


A: baik!
..
p/s: .ia tercetus time ak ngan ezza sje je cakap2..dialog di atas rekaan semata2..tiada langsung perbualan dia atas dikaitkan aku ngan Ezza..atau ngan cter Jepun..ia pndangan sendiri saja..huhuuuu..mencari seseorang yang boleh buat kita jatuh cinta dengannya selalu??...ketika benda nie ditulis...dalam hati ini kosong dan ia untuk diiisi..


dalam hati siapa tahu??

2 comments:

Aishafarhana Radzi said...

single dalam dan luar...

Aishafarhana Radzi said...

tiada istilah...single but not available