Sunday, August 8, 2010

Sunday's Diary



Morning
'tak pernah' aku mendengar guruh sekuat itu....
aku 'quote' kan tak pernah sebab dah 10 bulan aku di Mesir ak tidak mendengar bunyi dentuman
guruh...dan hari ni tidur pagiku disulami bunyi guruh..kerana kamarku mempunyai jendela...dan kain langsir tersingkap di bahagian tengah,,ak dapat melihat kabur mataku hujan lebat di luar sana...dan bunyi guruh itu benar2 kuat..boleh bayangkan x??kelajuan cahaya lebih laju berbanding guruh...aku terlupa bunyi kilat yg ku dengar sebelum guruh...


Tenghari..
Masak ayam merah...kali nie perfect..sebab semua bahan ada!!...dan masak ikan belah belakang(ikan yg ada smbal dlm perut)......tapi pkul 3 baru bole makan..


Senja.
Menghantar adik bersama abah ke asramanya...yang terletak di Bukit Mertajam...aku merentasi Jambatan Pulau Pinang...itu kali pertama aku melihat lautan biru itu sejak aku pulang...kerna prjalanan yang lalu aku tidur dan sedar saja sudah ada di hadapan pagar pintu rumah..sebelum tu aku melihat pantai pulau yang ditebus...

"tgk kak....habis semua kena tebus...kak balik nanti naik semua bangunan"

itu belum smpai di atas jmbatan lagi..

di kanan ku Pulau Jerejak..di kiri ku...lautan biru terbentang luas....di hadapan ku..destinasi yang ditujui dan sudah ketahui kemana arah tujunya..dan di belakang ku kenangan yang aku tinggalkan..sudah menjadi kenangan...chewahhhh!!!..dan sudutnya aku terpndang ke kanan dan bertanya..ak tidak menujukan soalan ini kepada sesiapa tetapi ak tahu abah akn menjawabnya.

"jmbatan kedua itu jadi buat ke??'

"jadi..tuuuu..nmpak hitam pnjang(garisan) tu...."

hmm..aku nmpak...perubahan demi perubahan...manusia juga begitu...pendiriannya kian berubah,,,,,akalnya bergantung kepada persekitarannya..."Meskipun laut merubah pntai..cintaku padamu tidak akan berubah"..lrik lagu Francisca Peter tiba-tiba menyergah mindaku...aku mmg meminati lagu2 lama...sebut sahaja lagu apa..pasti aku tak dapat menjawabnya...hahahahhha..sebab ak x hafal tajuk...kenkadang tau lirik tajuk lagu...jangguutttt aku x ingat...lagu Francisca Peter tu ak ingat lirik je,,tajuk pe aku tak ingat,....

Malam..
melihat ketenangan dia...yang berbulu putih...berehat dengan wajah angkuhnya kerna dia tahu semua manusia yang melihatnya pasti menyayanginya...Mi nam ma..panggilan aku untuk kucing kesayangan ku...hati juga rasa tenang melihat dia yang sangat comel..sebenarnya perasaan sebenar x dapat secara jelas ak nyatakan disini pabila aku melihatnya tadi..kerana aku sudah lupa...hahahhha...*makan semut byk kowt*.....esok aku nk bagi ko mandi...yeah!!!!!!.

P/s:iklan Phua Chu Kang(iklan Regza) yg terbaru membuat aku tergelak..(sebab time aku tulis nie kebetulan iklan tu disiarkan)



'

0 comments: