Saturday, December 11, 2010

Bila kau datang lagi..

uhuk!!uhuk!! saya batok nie...
ahhhhh!!!!!!!!!!!
hari da hari ke tiga...
saya diserang kekasih lama saya...
dia buat saya merana..

dia buat saya susah untuk bernafas..

dia buat air hidung saya mengalir ngan lajunya time dlam kelas histo semalam

kadang2 best jugak terbaring atas katil...
orang sakit kan...takkan g main bola plakk..(ahhaha..x lawak)..

nk tau best nape??sebab rase mcm dalam tv..
ahahhaha...
giler x???????
rase cm tgah berlakon scene sedih je...
tapi kena sakit betol2 la baru feel

kawan2..saya sakit betol bukan berlakon...

dulu..kalau kekasih lama saya nie dtg..
saya akn g 1 klinik je
nama klinik tu klinik dr.ng and ong..
sebelum tu....
saya akan tnya abah saya
"hari nie doktor gemok ke doktor kurus??"
Abah akn jawab ikut keadaan...
sebab senang je nk kenal...ong-doktor demokk dan ng doktor kurus
pastu bile dah sampai... saya register nama saya...nurul farhana..(tgklah sini!!)
pastu bile orang kat kaunter panggil nama tu untuk ambil ubat..

saya tercengang tgk abah g kat kaunter.,
jadi saya pun ikutlah,,
"abah , xpeke pkai nama lain...??'
"xpe..doktor tu kenal kakak"..
pastu bile nk MC..

barulah nk gtau doktor tu nama saya sekarang nie..


lupe nk perkenalkan
..
nama kekasih lama saya ialah 'ASTHMA bin LELAH'..
ahhhh...sangat seksa bila da smpai tahap yang x bley tahan..

tahap itu ialah..tahap yang sangat,sangat,sangat..susah untuk bernafas..

boleh bygkan..????????
tak boleh kalau x pernah mengalaminya

dulu saya ada sedara(sekarang pun ada lagi)..asal dia dtg je..saya penat.
betul...ia adalah takdir..bukan kebetulan..
tapi mmg betul,,bila dia dtg saya akan penat.lelah.asma.
sampai sekarang diorang dah tak dtg2 penang....bwahahahhaha9>.<)
sebab diorang pun realize yang setiap kali diorang dtg.. saya mesti penat..
kasihankan diorang..???


btw, saya x bergantung pada inhaler...
yang kejap2,picit ke mulut tu...

saya hanya bergantung ubat..pil,kapsul,dan antibiotik..

dan menunggu untuk baik sendiri..(sekarang tgah tunggu)
saya penah kena tahan di wad..
time tu saya sedih sebab x dpt tgk sailormoon..
sailormoon start pukul 9 pagi.
.tp saya masih di hospital pkul 8.30 pagi
jadi hati saya hancur...
ini kerana bila saya ke hospital untuk menerima rawatan...
1st sekali ,saya akn diberi inhaler untuk dipakai.. adalah cecair pe tah yang dia masukkan..
tapi jgn fikir inhaler yang kecil(yg biasa org lelah pkai)..
ini inhaler biasa org lelah pkai..tapi bukan mcmni...

penah tgk x dlm cter drama pape je la
kalau org sakit yang teruk..yang ada inhaler tutup hidung..
bentuk inhaler tu cam hidung mr.bean yang besar
dan sepatutnya pas sekali tu..
saya at least akn rasa ok sikit..

dan dia akan bg ubat..
pastu balik umah...
tapi hari tu...3 kali saya buat..
tapi still teruk jugak,,
jadi kena tahan...
itulah kali pertama..


mama akan teman saya tidur malam kat sna..

mama cter saya sleepwalking..
saya pnjat cermin sebelah katil saya..

betul!saya tak sedar...

hah!sekarang saya da faham sleepwalking..
tapi jgn salah faham..
saya bukan jenis selalu mcmtu
..
mcm dlm cerita ADAMAYA tu..itu kes naya!!
mungkin kerana itu pengalaman pertama saya tidur di spital..
doktor akan dtg cek saya..
dalam hari2 terakhir..saya di hospital..
doktor ada bg buku cerita...

wah!free gift kah?????????.''
x penah saya ingat,
g hospital dapat buku 2 tandan..

oh!tidakkk..rupanya...
dia nak uji kepntasan ak baca..

ada bunyi2 lelah tak..
atau pape je lahh..

sebenarnya...
ak berlakon depan doktor..
walhal ak x berapa baik sgt
tapi bila doktor tnya,"rasa penat lagi x??' aku jawab,"x"..
tapi kan mana le boleh menipukan doktor..dia boleh dengar saya baca mcmana,, ahahahha...
terima kasih doktor..

keesokannya aku keluar dr hospital.

p/s: ingat setiap kesakitan yang diberi itu adalah peringatan dan sebahagiannya untuk menghapus dosa2 lama..

0 comments: