Thursday, February 24, 2011

Fenomena FB(Status)


"If I redo the same old status ,would you drop your comment like before??"

quote sje2..orang gile quote..cni r..=)

Status:

Kenapa korang buat status???

Dekat ruang kotak putih tu die tulis “whats on ur mind??”..korang phm pe melalui ayat nie??..hold on ya!ak bukan nk cter nie propaganda yahudi nk control our mind, thats such thing..aku penah tgk The arrivals..n tak abes lagi sejak hmpir setahun ak follow..da jadi paranoid semacam(click sini dan baca lepas habis baca aku punya)..pendapat aku, kalau betul pun benda tu..kalau betul..kite berbalik pada pencipta kita..aku x sarankan korang goyangkan kaki, ‘yelah..pape pun islam akn menang last2”..jgn bg aku tergelak dengan statement tak brmaruah kalau ckp tu tnpa apa2 usaha, atau perkembangan dalam diri korang at least...kalau mcmtu..korang xyah keje, xyah belajar,dok umah goyang kaki..ngadap laptop..jadi blogger berjaya!!..ha-ha-ha

Sorry haa...nie bukan nk jatuhkan sesape..atau satu2 individu tapi ini la yg benar/realiti..ape yg korang nmpak kat ‘dinding’/’rumah’ mukabuku nie..n bukan korang je kawan aku kat fb..(^,^)kalau kena batang hidung sendiri tu tanggungan pihak sendiri atau mungkin ia akan kena batang hidung ak sendiri..ahahaha

1.contoh status: “ dem!moto aku kena curik....”

Comment A: weyh, ko da tempah tiket nk balik??ak penin r...

Comment B: blom r...double sakit kepala aku pk doe..ko da survey?

Masih x phm lagi??..mksud aku kat sini..korang cerita benda lain..orang comment pasal benda lain..pastu bukan pe..comment2 yg seterusnya akn lead to cerita yg merapu merapat benda lain..jadilah comment byk2 sampai berpuluh2..pastu tu bangga x bertempat.

2.contoh status: is @ QueensbayMall

Bajet artis semua orang nak tau la korang ada kat mana??...kalau artis ke, selebriti terkenal ok gak..nie setiap sejam, g mana nk bgtau..yg tak tahan, g Macdonald..pastu nmpak seseorang,mcm kerja korporat..bukak FB..update status:” is at McDonald”..mmg da jadi tabiat setiap lapisan masyarkat..boleh sign contract dengan iklan perfume FOLLOW ME..

3.contoh status: “easy come easy go thats how you live..oh!take,take,take it all but you never give..”

Lirik lagu...nie ramai kan ,one of them aku..ahhaha..jujur bgtau awal2..buat mcm orang tak leh search lirik nie sendiri..n kadang2 sampai satu lagu tu die nk copy paste kat status yg sbenarnya ada limit..OPPS!!..

4. Quote:”what goes around comes around”

Ahhaha..nie ak jugak..ak suke giler quote yg gives inspiration..ok!bukan nk cerita pasal aku..selalu kan nmpak kat home..hmm,lagi2 kalau quote yg ada kena mngena hg hidup korang...lagi galak semua nk like..n comment x yah ckp, comment xkan ada kena mngena ngan quote..buang masa!!..oh noe..pasnie aku nk kurangkan comment yg berjela2 pnjng yg x penting..lagha..

5. melepaskan kemaraham..to show off ur anger/emotional..

I think this is not a good way..Its better for u to go somewhere yg sunyi or tinggi, n menjerit kat situ..dari ‘menjerit’ kat wall fb..mintak concern orang..

Status:”ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!woi minah!!ko ingat ko cantik sgt ke !!

Yang x bestnya, kalau keluar perkataan yg tak baik seperti itu, itu dan itu...n the worst is kalau yg keluar tu dr seorang perempuan...x manis laa tgk..aku yg perempuan nie pun malu*ok,tu masalah aku* tgk...jgn terlalu bgtau/ luahakan sgt apa yg kita rasa..i said because I learn from the past yaw!!..after u read back ur status a year after this*IKUT SKE LA BILE*..u’ll regret of ur stupidity ..ingatlah, orang menang..orang yg bijak bukan orang yg berani tunjukkan perasaannya, tapi berjaya mengawal kemarahannya..marah dtg dr siapa?dr api..api itu apa..api itu syaitan..syaitan diperbuat daripada api..kenapa syaitan x nak tunduk kepada Adam??..sebab dia diperbuat pada api..Adam dibuat dr tanah..sebab tu payah nk tegur atau cakap dengan orang yg tengah marah..jgn BIJAK pulak ckp aku nie nk label ‘syaitan’ kepada manusia yang berperasaan marah ini..!!status mcm nie pulak,akn buat orang curious nk tahu spe??..jangan salahkan orang yg nk tau..kalau aku, aku pun nk tau spe..mane tau diri kite sendiri ke an??..benda nie akan lead kepada apa ??ngumpat u!!..even orang yg comment x tau spe..tapi dah memburuk2kan orang bukan rukun kita ya..lagi2 kita x tau cerita sebenar..mendengar dari sebelah pihak sbenarnya, korang maybe x sampai 50% TAHU pun dr cerita sebenar..sebab apa yg diceritakan byk perasaan dari kebenaran..

6.dreaming husband

“ohhhhhhhhh my hubby,Min ho oppppaaaa, ada scandal...sedihla..”

Ahahahah..sejak bile la si keding tu jadi laki korang pun tak tau laa...ak mmg ada je 4 orang dlm senarai, tp xde la plak nk umumkan kat facebook..pastu x tahan, bile ada orang comment...bley guess laa ape yg akn jadi kan??..pi mai dok berebut..

Comment A: laa..ye ke?..dgn spe??..nk sedih jugak la..T_T

Comment B: aah..ngan spe tah..weyh, ko minat dia ke?...min ho ak sorang punyer je ae..

Last2..

Comment B: xpe ah kite madu!..aku 1st ko 2nd..

Pulak dah!...benda nie trjadi kpd ak sendiri sebenarnya..ahahahah..setakat nie kami(madu) hidup bhgia..ahhaha..

Actually byk lagi kan jenis2 atau tipe2*bhse indon* status...byk!..takkan ak nk senarai semua..lemak ahh!!..ahaahha..tapi yg kat enam kat atas nie, sure kan penah nmpak kat wall korang2 semua..tol x??so kalau ada terasa..mintak maaf laa...

last thing! Berbalik kepada persoalan pokok aku kat atas,”kenapa korang buat status?”..susah nk terangkan maksud yg aku nk smpaikan...contoh kalau korang buat sebab nak orang like atau niat2 yg x baik..recheck balik hati, betulkan balik niat..takut timbul perasaan bangga*wah, ramai like status aku!*...dan sebagainya...faham2 sendirilah..hati benda paling susah nk dijaga bg ana, nape tetibe aku bhsekan diri ana nie..walaupun hati kau bukan hati aku, tapi ingat dosa kita ada dosa zahir ada dosa batin..hati boleh jadi saksi waktu hari muka pengadilan nanti..time tu xde benda dah boleh nk cover...aku cuma mahu sampaikan..dan ingat mngigati sesame kita..


penyakit hati..<---click le link nie..

p/s : kerana FB..suami isteri boleh bercerai..

0 comments: