Wednesday, February 2, 2011

winter BREAK!!




(patutnya diupdate pada 29january2011)

Aku tak tau la kan..orang nk letak aku dalam golongan x pk pnjang atau kedepan atau apa je..tapi sejauh pemikiran aku..ak x pernah terlintas pun yang ak akan hidup dalam DARURAT..

Benda jadi kecoh x silap aku sejak 26 January la..start ngan rusuhan n demostrasi ala TUNISIA di cairo..heaven yes, xdelah rasa akan teruk sampai mcm nie..’teruk’ aku kat sini mksudnya aku x pernah mengalami hal seperti nie..yelah, nk kata lahir tahun 1991..dah merdeka beb!..1st internet kena potong..memula, ak dapat berita melalui Fb la..presiden mesir ni nk block fb n twitter..ah, sudah!!..aku xdela cm gler sangat fb tu...tapi itulah tempat aku nk contact kengkawan, family especially kat Malaysia tersayang tuh...twitter,walaupun hnya update status je..tapi ak ske twitter, private..spe je pun follower aku..ahhahahah..

Family aku ngan family korang mesti tengah risau kan anak mereka ini..aku pun tengah risaukan diri aku ni..sekarang, hari nie(29 january 2011) internet dah totally kena potong not only fb and twitter..2nd line phone..etisalat..ada setengah org tak ley anta msg(pending) ke Malaysia..aku setakat hari yang tulis nie..alhamdulillah boleh lagi..sangat risau kan...rasa mcm kena kurung dalam ruang yang besar..duduk dalam gua..apa yg jd kat luar aku x dapat ambil tahu..

Lepas tu dah start dah perintah berkurung..semalam la dari pukul 6 petang sampai 7 pagi keesokannya iaitu hari nie..hari nie pun actually,ada perintah berkurung start from 4 pm...sampai bila aku tak tau..kelas tambahan esok pun batal..kalau ada pun kelas tmbahan aku pk bukan 2 kali dah..4 kali kowt...yelah keselamatan tu penting..kat Mahattoh pun dengar da ada kes..tiap2 hari lori kebal polis berderet tepi jalan..seeeram weii..ak nmpak bnda nie kat tv ja..nie depan mata ak pulak..dengar kata polis diberi kuasa untuk menembak..then aku baru dapat tau, yang selama perintah berkurung..kalau kita keluar kena TEMBAK!!.. Woot,..woot..woot .sabar..sabar..aku x tahu sejauh mana kesahihannya..kalau nk tahu, kajilah..jangan ambil sebjik2 pastu percaya bulat2 pastu sebar2..kita umat Islam yang bijak, xkan menerima atau percaya sesuatu dengan mudah..Islam menggalakkan umatnya berfikir..

kalau tnya perasaan aku sekarang nie..aku risau..risau aku, kawan2 sekeliling aku..korang jagalah ek, diri baik2..kunci diri dalam rumah,jangan keluar rumah,bahaya!tadi ada orang dtg smpai berita yang penjara di Alex terbakar n banduan terlepas...doakan agar semua dapat berakhir dengan baik..Insha Allah..semua terjadi atas izin Allah..



0 comments: