Sunday, May 1, 2011

24:7??Gula-gula??..apa nie??




K-pop in Malaysia..?1st ever??peh-lis laaa..adoyai sayu btowlll hati aku nie haaa..

Aku tau ramai da blogger yg hentam pasal kewujudan group baru nie..x kire r blog artis or blog bukan artis tp feymes..dan aku bukan nk menambah,,,cume nk bg pendapat...*err,menambah jugak kan tu??*

Aku mula dpt tahu kewujudan so called KEINDAHANPOP(KPOP)*tolonglah!!* nie kat beautifulnara..memula aku x paham lagi tajuk headline tu..bunyi headline tu..


“24:7 the 1st ever kpop group in Malaysia,Sedih abg Nara Melihat”


Siyes ,aku tak phm 24:7 tu ape,then asal lak nara nie nk sedih kan..so, conclusion 1st pemahaman aku, ada band dr korea dtg nk buat persembahan kat Malaysia, then Nara nie sedih mungkin sebab bawak org luar buat persembahan..tapi bukan SUJU da dtg ke..asal baru nk heboh sekarang??..


Then aku scroll la bawah sket..ada la secotet gmbar yang ala2 SUJU gitu..pehh, kumpulan baru ke??swear aku da percaya tu band from korea bile tgk gmbar 1st dan dengan x phm tajuk lagi tu..dengan make up nya(celak) then dengan fashion baju yang nk show off body tu...seriuskapal aku caye doe!!...


Then aku pun bce la the 1st paragraph then bile scroll down ternmpak gmbar kedua..tros aku da phm!!muke MELAYU betol..ok,mamat2 nie semua mmg berangan nk jadi KPOP..aku tgk kpop tu pon aku da faham itu koreanpop..so x yah la nk tuka keindahanpop ke ape ke..peh-lis..


Satu je masalah yang aku nk utara kan..iaitu IDENTITI.


identiti kita


Xde identity betol la kan??...nk tiru pastu nk cover....tapi nmpak sgt...trademark pun org ckp tiru Suju..make up and baju mamat yang especially kat tengah tu cm baju DBSK dlam klip video Keep Your Head Down...group x tahan sampai 11 org...eh, jap aku g kire balik...bukan, 9 org..aku bukan nk kate laa..org melayu nie buat group ramai, tgk 5 org da la..tu pun berpecah..KRU tu sebab adik beradik je tau...kalau x da lama kowt bepecah..mai habaq sat kat aku group mana yg tahan sampai la nie??.. contohla kan aku bg, dalam 9 org tu, ada dpt pkai baju cm lawa sket..ada cm biasa2 je..ada yg pelik sungguh..pastu mula la nk compare, “kenapa yg A dpt baju lagi smart..dia bukan ketua pun..” kalau korea, kalau x elok pun bju tu..mahal beb..nie Malaysia je kowt..ok, mgkn diorang x kesa..lelaki an?mana nk kesa sgt..baju tu pakai je..


Aku mmg x nak upload gmbar diorang sebab aku nk tgk balik apatah nk save image balik pun maluuuuuuuuuuuuuuuuuu....ingat laa..Malaysia bukan Korea dik..budak2 korea tu semua diorang ada audition and di train betul2 sebelum tu nk show off body pun,diorang workout betul2....baru bley jadi penyanyi...kalau setakat...

“ok, spe minat korea??jom buat group!!!...lain dr yang lain nie babe!!”



Seriuskapal x jalan..


Nama??.semua tuka nama habis..TAEMIN??VIRGO??O.B??JAQ??KIM??..hah!nmpak sgt dah lagi satu..mmg pndai bab meniru..sampai nma pun nk tiru..taemin??nama sebenar hg apa ??virgo tu da habis pk ke nk buh nama pe last2 buh nmpak bintang je..JAQ? nma hang mesti JAK something kan?? Sje nk bg Korean sket tukar jadi Q..ehhhhhhhhhh!!KIM??..ape?muke cm kim bum ke?? aduh saleh!

ahahahaha


Nma kumpulan...lagi x ley blah..24:7..nk tiru cm korea jepun 2pm 2am...senang korang buat 24 jam seminggu 7 hari terus ye??ohh, ok..ok..nk dengar lagu korang setiap hari...tgklah! dr nama band, nama ahli kumpulan,fashion, make up..semua CIPLAK!!..

Bajet kat korea x sama mcm kat Malaysia...baju diorang(korea),performance diorang semua besar budget..sponsor tu sure r berderet,,kite nie, spe nk bg sponsor,negara da kecik, masalah politik x selesai,jenayah da normal ...kalau setakat nk feymes seminggu 2 minggu boleh laa.. korang ingat, korang bley tarik laa, spe2 yang minat korea band mcm SUJU,CNBLUE,FT ISLAND DBSK,2PM..minat kat korang...tolong laaa..diorang lagi nyampah tgk..pastu mule la nk ckp, x sokong industry Malaysia..terus nk kondem..la, betulla apa orang ckp nie..yang nk dengar, yg nk terima pun kami semua gak bukan spe2..cmne nk sokong, kalau asek nk meniru je kejenya..come up with something new la boys...korea tu lain kite pun lain..kalau nk ckp bab agama.fashion yg dedahkan aurat tu lagi laa..kita ada agama buat mcm ada agama la..x yah la nk menyerupai orang lain atas dsr konsep...seriuskapal aku bgtau , korang xkan kemana..

aku pun join group tu..but mlas nk kutuk2 lagi kat situ..


Aku nmpak da ada da bebrapa group kat fb yang anti group kpop wannabe nie..tu blom masuk lagi group GULA-GULA..nie lagi satu...kalau aku tulis lagi laaa..nie sebab perempuan, ak mmg malu laa..gula-gula??bajet sweet laaa,er.. pakaian pun...aduhai...mmg x padan..semua nk tiru korea..pakai singkat2 ingat lawa la??dengaq kata group tu ada 6 org and 4 of them are Christian..they are from Sabah...aku mmg x kesa la ko spe, dr mane ke...yg nk tiru sangat tu awat?dey!find our own identity laa..dream must big..kalau dream besar, mesti nk popular till luar negara..then konsep ciplak nie ke korang nk bawak ke luar...tu kalau sampai ke luar negara,,dalam negara belum 1st debut pun da kena booo...baik x yah laa..buang duit negara...tolong orang miskin dan orang belajar lagi bagus laa..

0 comments: