Friday, December 18, 2009

Sweeetttttt moment at clinic..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

14 DISEMBER 2009

2 Hari lepas iaitu pada tarikh di atas...ak mengambil kesempatan untuk mengikut rakan aku yang kesakitan giginya ke klinik gigi yang terletak di qamiah...sebenarnya aku tidaklah mahu seformal ni...so ak tukar ek cara aku tulis..ok, 2 hari lepas sebelum tarikh di atas..nabila, kawan ak yang satu tu...dia ngadu sakit kat bahagian dalam gigi..maybe gusi la kowt..mula2 igt sakit- sakit biase je ..so xperla..then bila da sampai pada tarikh di atas..nampak kritikal da pulak..so kitowg kol la mushrif...mushrif yang bertugas pada hari tu ialah ustaz solehudin..ataupun nama panggilannya ustaz leh...hehe..actually, ada 3 orang mushrif akn bertugas salah seorang nyer ustaz leh la..then, sha cakap.. kol la ustaz leh,..dia kan bersemangat sikit...so aku pun kol laa...huhu...so appointment pas isya’ tapi extend punya extend pkul 8 kitowg g..Aku ,Sya.. n pesakitnya, Nabila...xde watak lain da..haha..

Zagzig nie memang meriah malam2..rugi gler tak boleh kuar...huhu...xpe...so kitowg berempat g ngan teksi la..sampai je kat sana, ada 2 klinik...so kitowg g klinik yg biasa ustaz leh g la..hmmm...mesti kowg tertanya2 kan..sweet moment pe yang dimaksudkan...hahaa..adakah antara aku atau mana2 kawan aku ngan pemandu teksi...ahahaa..BUKAN...dengan ustaz Leh....wawawwawa...LAGILA BUKAN..

Then ,bila da sampai memang ramai r gak orang..sperti yg diberitahu kepada kami oleh ustaz Leh n mmg klinik malam2 sesak..xpe r...tunggu punya tunggu punya tunggu..sampaila pkul 10 camtu..ada la seorang budak kecil perempuan..comey sgt2..kuar dari bilik dentist tu..she’s crying..coz bru pas cabut gigi..dan still da kapas dalam mulut untuk tahan darah dari kuar...memang merambu air mata dia..so kitowg..

Aku n Sha : Habisla ang Bila..Sat g ang kena macamtu kowt..

Bila : huu..takmo2..takmo wei..takut...

Pastu kami tutup pandangan Bila dari melihat budak kecik tu yg masih menangis..pastu ak kalih la budak perempuan tu..tgk2 dia tengah gelak..happy...mood dia berubah dengan serta merta..nak tau kenapa..ada seorang budak lelaki yang lebih kurang sebaya ngan dia macam, melakukan beberapa aksi untuk menceriakan budak perempuan itu...waaaa...so sweet gler kowt...setiap kali budak laki tu buat aksi baru..budak perempuan tu gelak je..budak laki tu pown senyum gak..I think that little boy is her brother la kowt...coz diowg mai sama2 tapi kat situ ada 2 orang perempuan..mayb jugak diorang jiran...sweet gler r bg aku...that little girl macam lupe je kesakitan yg dia rasa bila little boy tu buat lawak..actually budak laki tu pegang something..but I’m not sure bout what is it? Looks like a stripe...hrmmm..ntahla..Budak kowt wei..kasih sayang antara diorang tu kalah kita yang dewasa, yang da banyak belajar,da banyak melalui.yang da bley pk..nie tak sebab berebut harta..adik beradik boleh bergaduh,putus silaturahim n lagi teruk sanggup membunuh ( Rasa buat karangan dalam kelas Pak Ya)..apa yang aku nak cakap kat sini,ak tak tau la cara ape orang mesir pkai untuk ajar anak2 diowg supaya berkasih sayang antara satu sama lain..it’s look natural..like the little boy has already know what to do,to comfort the little girl..da la pkai sedondon..kaler merah(favourite tuuu)...mungkin diorang tak terdedah ngan permainan-permainan yang boleh rosakkan budak dari awal lagi..PS2,PS3,4,5,6...kecik2 da main benda2 macam tu,da mula membuang masa ,dah mula dimanjakan..it’s easy to guess what happened on our next generation skrang..dari kecik patut ajar anak2 supaya berkasih sayang , belajar susah dulu..ajar yang pe yang kita mahukan di dunia nie,tak semua kita akan dapat..paling penting didikan agama..jangan stat umur 7 tahun baru nak dedahkan anak2 ngan agama,,,kalu bley sejak bayi lagi..memperdengarkan ayat2 suci Al Quran di telinga dia..Insya Allah dapat melembutkan hati dia..ak bukan nak membebel..tapi melihat kepada generasi2 kita khususnya di Malaysia memang ketandusan kasih sayang la punca dia aku rasa..kasih sayang dari family...memang la kat tv BANYAK kuar budak2 berjaya..dapat tu dapat nie...tapi setiap kali kuar tv..SEORANG2..TAPI yg BANYAK jugak kuar, yang BERJAYA ditangkap polis pastu BERAMAI2 plak tu..nak kata kat sini, even nmpak banyak yg Berjaya..tapi sebenarnya banyak lagi yang..hmmm..ntahla..kata orang rezeki masing2 Allah da tentukan..Tapi Allah tu ‘kunfayakun’ je wei.. Kalau Dia nak benda tu berlaku..akn berlaku..macam mana nak bg rezeki kalau hidup terus bergelumang ngan maksiat..nak bagi pown..tak sampai sebab mereka dalam kepompong maksiat...rezeki tak dapat nak tembus kempompong tu..TOO MUCH HIBURAN..budaya hedeonistik (not sure ejaan)....

Hidup nie tak boleh nak happy sangat...perlu diselangi ngan air mata juga..sama la cam pe yang aku n kawan2 lain..ada hari2 suka..ada hari2 duka..syukur Alhamdulillah,sampai sekarang aku mampu lagi melangkah..even banyak dugaan..Allah n aku je tau..walau bibir tersenyum, tak sapa tahu kat dalam..hanya zahir tersenyum menutup jiwa yang kesakitan...aku harap sejauh mana ak terserong,kepada Allah jugala aku kembali...bukan aku minta aku nie serong ke ape ke..juz u know la kan kadang2 kita buat dosa..pada Allah jualah kita mengadu...~smile~

p/s : Pak Ya is nama panggilan bagi cikgu BM kat MRSM yang ngajar kelas aku..hmm...nie segala padangan aku yang bukan secara menyeluruh..ada beberapa aspek lagi yg perlu kita sama tgk..bukan dari segi aspek ps 2,3,4,5...tapi u dah besar, akal Allah bagi..hang pikiaq la sendiri...

0 comments: