Tuesday, March 22, 2011

Bila rindu


korang tahu aku penah bersajak dalam gelap...


xde ahh..semalam tgah bukak buku..smbil dengar lagu..lagu Bila Rindu dr ruffedge.
Lantas teringat..time skola dulu..time tu minggu orientasi..form 4 x silap..
LDP time tu*bpe byk time daaaa*buat explorace tgah2 malam...

ada ke patut??..

kononnya nk buat adventure sket kowt..

kalau jatuh longkang patah kaki spe nk tanggung..
ok.
aku x ingat da sapa satu group ngan aku..
tapi aku ingat ada satu checkpoint tu..
biasa ah kan..checkpoint byk...

nk klu lain, kena selesai kan satu2 task kat checkpoint tu.
time tu ada LDP kat checkpoint tu suruh baca sajak.

penah gakla involve dalam event yg mcm HARI GURU untuk bce sajak..

tapi sajak aku da ada teks..tinggal hafal je..
mana nk perah otak malam2..

lari penat2 kehulur hilir...dtg checkpoint nie kena bersajak pulak..
nk bersajak depan dia..nasib baik ada bulan purnama*kalau x silap aku*
pastu sebab nk cepat,semangat budak2 sekolah nk menang.

aku pun memberanikan diri mendeklamasikan sajak...

aku tau mamat LDP nie stok2 jiwang doe..kalau x,xde la org panggil dia Abg.Luv*aku nk tulis pun rse geli..ahahah*..

Ohhh apekah???..

pastu aku amek bait2 lirik lagu dalam lagu Bila Rindu..
aku bce kat dia..

sajak senang je weihh..kau lenggok pi lenggok mai..da jadi sajak ye puan2*suara chef wan versi johan*


aku bace tang part nie;
Aura yang memecah semesta
Menyampaikan pesan kesunyian dikala sendirian
Kesepian menyelubungi hari-hariku

Disajikan dalam doa-doa rindu

Yang menanti kau datang dan pergi

Seperti mimpi-mimpiku fantasiku

Bukan dongeng lagi yang sayup kedengaran

Disisi cuping di setiap corong

Lorong yang lohong
Benar ku tak bohong

Bila hati menyanyi

lirik jgn ckp..mmg tunggang langgang..
bile da habis bace..
aku ckpla...,'dah!'..
walhal byk kut aku skip..ahahah..



kesudahannya ,..kalah jugak.

0 comments: