Sunday, March 20, 2011

Siapa dia???





Walimatul urus aku da selamat tiba di mesir,,..hahahah..blog nie da mcm jadual..ak bgtau bila aku sampai mesia..bila aku balik mesir,,gan!!!!!!!!!*tanda seru atas kepala*-maaf otak kartun sket-artis ke ape???..

Xdelah..biarlah blog saye....*peluk kuat-kuat*

Pernah x pasang azam-azam kecil sebelum datang ke tempat ‘baru’ setelah lama bercuti..aku ya!..contohnya, cuti nie la,,,aku pk..dan aku azam..pas start kelas nnti aku nk study sungguh2 lagi ke..haaa..mcm tu??xde ke?..

Tapi bukan azam kecil study sungguh2 tu yg aku persoalkan..tapi...

Beberapa hari sebelum berangkat ke MESIR....

When nature calls me......<-----xphm kan?? Xyah phm..

Time tu aku amek keputusan(pasang azam kecil tu)

“aku x nak pk dah siapa die...aku nk concentrate belajar..”ceh ayat tipikal..

Ya! Aku ingin berpegang pada kata2 itu..semak otak le asyik*eh,asyik???* pk..benda xde gak??

And this is not the 1st time I said it to myself..about this thingy.

Setelah 3 hari di MESIR

time tgah melayan cter korea dalam bilik..kawan bilik sebelah pnggil

“Aishah!!....mai lepak sini..makan sekali..”

Tnpa berlengah aku tutup(rendahkan skrin lptop) cerita “awak cantik” yg ntah brape kali aku ulang tu...

Tetibe kat in the middle of sembang2 tu...

“korang tahu kan akak 3rd year ada yg da kwen..ngan budak 3rd year mansurah..”..

Sudahhh...masuk dah...mula laa..aku terpk azam kecil aku tu...ahhh!!!!!!!!tidak boleh tidak ak terpk jugak...I cannot resists it.haaa..nak tau ape yg aku pk??ape yg aku persoalkan ialah macam mane??

Persoalan SIAPA jodoh kite tu..bg orang yg masih single mcm aku nie..dan xde target sesape lagi*yelah ada setengah orang single..tapi dia da target da nk kawen ngan spe..cume x kapel je,phm??*mmg la persoalan yg patut ada dah..tapi apa yg lebih aku soalkan ialah..MACAM MANA??..nk bagi baku sket..BAGAIMANA???

Macam mana yg macam mana tu???

SIAPA TU satu hal..mksud aku kat sini..contoh akak yg kawen da tu...MACAM MANA..lelaki tu approach die ckp, dia nak kawen.MACAMANA dia tahu lelaki itu mmg jodoh dia..*ini mgkn sebab byk tgk drama/novel/*MACAM MANA dia terima proposal tu..MACAM MANA dia jumpa laki tu??...yelah...nk jawab semua soalan kat atas nie mmg senang.,macam......lelaki tu kol dia cakap nak kawen ngan dia, haa mcm tu laa,.alah mesti dia buat solat istikharah, dia da kenal lama kowt..semua nie jawapan untuk soalan dia atas..mmg senang nk jawab..tapi sukar nk ungkap dalam perasaan...orang luar bley jawab je ape yg aku tnya ni..but secara detail...MACAM MANA aku jumpa laki tu???

Adakah dia.........

Kawan sekolah lama aku ke...........

Aku pernah terserempak dia sekali je time kat Jeddah ke..........

Dia anak kawan mak aku ke???????????

Dia study2 sama ngan ak kat Egypt nie ke..................

Dia yg aku selalu gaduh..kalau jumpe je gaduh tu ke..........

Dia yg aku pernh simpan perasaan tu ke....................

Dia yg penah suke aku tapi aku buat derk tu ke??

Dia yg buat jantung aku berdegup lebih cepat bila je mata nie ternmpak dia....2 ke??

Orang yg paling aku benci ke..............

Senior/junior aku ke *kat mktab n Egypt*

Atau orang yg x pernah aku expect...<---nie paling menakutkan

Tgk!!!byk kemungkinan..orang yg single or orang yg x brpe nk cntik mcm aku nie...sob..sob..T_T..sedihnya kutuk diri sendiri..mmg pk benda2 nie..yelah,xde orang minat suke...apatah cinta ceeeeeeeeeeeehh...xyah ckp*lebam mata sebelah*at least kalau tahu ad orang minat/ske..bley laa..letak dalam list..actually kat ats tu pun da buley buat list..byk giler!!gilooo,jgnlayan.

kan da pening....sebab tu laaa...sebab tu la aku da pasang azam kecil.. nntinya aku end up dengan sakit kepala pk benda nie..mu pehe dok??..kenkdang kite da ckp kat diri kita sendiri,’aku tak nak pk da hal tu..dia akan dtg sndiri..time tu x siapa boleh halang’*mmg ayat dramatic*...tapi kita x boleh halang orang sekitar nk ckp benda tu dan kenkadang mmg kehendak kendiri nk pk benda tu....’dia’ tu x de lagi...mmgla, kalau da ada,,aku kawen da sekarang nie...ye cntik tu subjektif...tapi korang boleh caye ke x tgk kepade rupe???mesti tgk rupe dulu an???....tapi rupe pun x boleh jamin..ada je, isteri punyala cntik, suami pun ley tahan hensem die..tapi cerai gak.. cantik bukan ukuran, kalau kau selamat sebelum kahwin , lepas kahwin belum tentu lagi..semua untuk mencari keredhaanNYA..kahwin bukan sebab orang lain pun kahwin,bukan kerana nafsu,bukan kau takut dpt title andartu..kahwin la sebab menuntut sunnah Nabi.

i’m find someone to live with, not dying for.


p/s : list di ats tu mungkin general..x ditujukan kepada sesiapa..;)

5 comments:

kaknik aka athirah said...

like ur last words....^^
kawin bkn sbb nafsu, bukan sbb andartu, bukan sbb org len kawin....kwin la sbb sunnah nabi=)

Aishafarhana Radzi said...

ahahhahaha....."aku balas komen hang nnti esok pagi hang cek ahh,," kate aku kepade tira...ahahha

kaknik aka athirah said...

aishah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aishafarhana Radzi said...

laaa tu je ke???ahahahhah

kaknik aka athirah said...

hehehe...biar la...penyeri blog ko ni!! =)